Nouă kilometri de piste pentru biciclete au fost realizați la Drobeta-Turnu Severin. Banii au venit din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020.
Administrația publică locală și-a propus să dezvolte infrastructura de ciclism urban, o modalitate de transport nepoluant, în scopul creșterii siguranței pietonilor și bicicliștilor, al reducerii emisiilor de gaze, descongestionării traficului, reducerii zgomotului și nivelului de poluare în zonele centrale.
Proiectul are o valoare totală de aproximativ 7,9 milioane de lei și o finanțare nerambursabilă de 7,5 milioane de lei, fiind implementat în cadrul Axei prioritare 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiții 4e – Promovarea unor strategii cu emisii scăzute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, în special pentru zonele urbane, inclusiv promovarea mobilității urbane multimodale durabile și a măsurilor de adaptare relevante pentru atenuare, Obiectivul specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.
Investiția a constat în realizarea unui traseu pentru bicicliști cu o lungime totală de 8,997 m, pe următoarele artere din municipiu:
- Carol I (cuprins între intersecția cu str. Dimitrie Grecescu și intersecția cu str. Theodor Costescu);
- Theodor Costescu (cuprinsă între bd. Carol I și str. Traian) și zona intersecției cu str. Aurelian;
- Traian (cuprinsă între intersecția cu str. Theodor Costescu și intersecția cu str. Anghel Saligny);
- Anghel Saligny (cuprinsă între intersecția cu str. Traian și intersecția cu bd. Tudor Vladimirescu) și zona intersecțiilor cu str. Constantin Brâncoveanu, str. Calomfirescu, str. Adrian, str. Mareșal Averescu;
- Mihai Viteazu – tronson 1 (cuprins între intersecția cu bd. Nicolae Iorga și intersecția cu str. Prelungirea Orly);
- Mihai Viteazu – tronson 2 (cuprins între intersecția cu str. Prelungirea Orly și intersecția cu bvd. Aluniș);
- Prelungirea Orly (cuprinsă între intersecția cu bd. Mihai Viteazu și intersecția cu str. Crișan);
- Crișan – tronson 1 (cuprins între intersecția cu str. Prelungirea Orly și intersecția cu bd. Mihai Viteazu);
- Crișan – tronson 2 (cuprins între intersecția cu bd. Mihai Viteazu și intersecția cu bd. Revoluției 16-22 Decembrie);
- Gheorghe Anghel (cuprinsă între intersecția cu bd. Tudor Vladimirescu și intersecția cu bd. Mihai Viteazu).
Activitățile proiectului sunt complementare cu cele ale unei alte investiții implementate de Primăria municipiului Drobeta-Turnu Severin în cadrul POR 2014-2020. Este vorba despre „Creșterea mobilității urbane prin modernizarea și eficientizarea transportului public, reabilitare căi de rulare transport public, inclusiv piste bicicliști și realizare sistem inteligent de trafic management”, proiect cu o valoare totală de aproximativ 84,5 milioane de lei și o finanțare nerambursabilă de 81,7 milioane de lei, depus tot în cadrul Priorității de investiții 4.1.
Ambele investiții vor contribui la îmbunătățirea calității vieții locuitorilor din municipiu, prin scăderea emisiilor de dioxid de carbon, diminuarea poluării, creșterea numărului călătorilor care folosesc transportul public și a numărului de bicicliști.